sweggelarsson

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Hej! ny här ;D

Av Swegge Larsson - 20 oktober 2013 22:36

hello!

Jag är ny här inom bloggvärlden och tänkte bara presentera mig lite.

Jag har aldrig bloggat förut, men min kompis har en blogg och när hon berättade lite om det, lät det rätt intressant så tänkte prova och se hur det går.  


Jag kallas för Swegge Larsson, men mitt riktiga namn är Cissi. Jag är 13 år och bor i Täby, Stockholm. Jag fyller år den andra Januari och älskar...många saker.

1. Innebandy ~ kommer alltid finnas i mitt hjärta   spelar btw i, Täby FC f.00 som back

2. Choklad... är högst uppskattat

3. Japan ~ mitt mål i livet är att få åka till Japan och få uppleva en cherry Blossom day!!

4. Anime ~ och manga har jag ganska nydlingen "upptäckt" och nu Älskar!

5. Yaoi...sorry, det kanske låter helknäppt och gillar du det inte, Don't watch it! (Yaoi = men x men)

6. Johnny Depp har varit min idol och förebild sen liten, så här kommer ett fan!

7. Kpop har också ganska nydlingen blivit presenterad för och föll snabbt för det. 


Grejer jag "gillar mindre"...

1. Justin Bieber ~ asså sorry, men du har ingen plats i mitt hjärta

2. Jim Carrey ~ men asså, inte du heller...

3. smink, kan vara jättefint och jättekul men ingenting för mig.

4. lakrits ~ är ett nejnej

5. höjder = panik



Lite annan lustig information: Jag är tredje barnet av fyra (varav en med autism) och jag har då haft lite halvstökig barndom hittils... 

Jag pluggar Japanska på fritiden fast jag från grunden inte gillar språk.

Jag har ett jobb på ett japanskt företag som heter Marukawa shouten, där jag redigerar manganoveller!   Det är en liten lång historia hur jag lyckades få ett jobb där, när jag är på andra sidan jordklotet, men den storyn kan vi dra nån annan gång. ;)


Yohoho jag har också en kanal på youtube som heter Swegge Larsson, men eftersom det är jag så har jag inte laddat upp nått än, men det kommer!


Aja kan inte komma på nått annat lagom intressant att säga om mig nu, men här är en bild så vet ni ungefär...    

soorry, det är jättefult med hårspännet, men men jag hade lite roligt med min webcamera.


//så hejdåå  

 
 
frida

frida

21 oktober 2013 19:23

Hej Cissi :)
Välkommen till blogg-världen! ^^ hahaha

Jag kommer lägga din blogg bland mina bokmärken på datorn; den verkar vara en cool blogg :) Gillar själv japan/anime/manga ;) Kolla gärna in på min blogg oxå ^^

Jag ritar gärna manga på min fritid och jag ska försöka lägga upp lite bilder på bloggen framöver ^^ har lagt upp bilder förr, men sen blev det ett uppehåll med det ^^ (don't ask why, don't know either ^^)

http://www.i-love-anime-for-life.bloggplatsen.se

Swegge Larsson

21 oktober 2013 21:26

oh va roligt, att jag fick en intresserad så snabbt trots att jag är helt ny ;)

Kollar gärna in din blogg ^^

 
Annie da Fancy

Annie da Fancy

22 oktober 2013 19:03

Tjoo o Välkommen till typ bloggplatsen osv! c:
Jag bara råkade hitta hit, eftersom det i rampljuset stod att du gillade anime osv xD
Så jag tänkte jag skulle titta in lite c:
Jag är själv väldigt intresserad av anime och ritar nästan lite för mycket. Vilket man typ märker på min blogg.. e.e'
Btw, YAOI4LIFE!~ c: (DU är inte ensam om att gilla BL.. xD)

Ville också säga att din header på Kise o Kuroko cosplayarna från Kuroko No Basket var väldigt fin :3

Så, åter igen välkommen och undrar du något eller vill ha anime/manga-tips så finns jag på min blogg! Ha det bra och lycka till! c:

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Swegge Larsson

22 oktober 2013 23:36

haha tack! ;D
ska absolut checka in på din blogg. ;)

 
Ingen bild

Patrik

25 oktober 2013 04:52

Hej Tjejen

Sitter här på morgonen och tittar runt lite och såg din blogg.

Du såg pigg ut : )

Du skriver att du är 13 år gammal och så skriver du detta: Jag är bisexuell och jag gillar att rita och titta på anime och äta choklad och spela innebandyyyyy.

"Jag är bisexuell"

Tycker man att man är det när man är 13 år gammal?

Det är inte någon kritik utan nyfikenhet. För jag själv som 13 åring hade inga sådana uttryck för sexualiteten.
Är dem vuxna dummare nu än förut eller är det bara att jag som inte är 13 år längre eller är det Tv eller bara något som du skriver?

Skrev du så att säga bara för att provocera?

........

Min personliga uppfattning är att det kanske är tufft bland er tjejer nu men jag vet inte. Jag är ju inte 13 år längre så då befinner jag ju mig inte där.

Personligen så tycker jag att det är lite sorgligt om det är så tufft bland er tjejer.

Hmm... Du är kanske äldre än 13 år! Jag skriver för tillfället en tjej bok. Jag har haft ett avbrott för att en av tjejerna i 13 års åldern började göra antydningar om att våldta mig.

Jag råkade dessutom ut för att jag efter ett möte mötte på 10 flickor i 13 års åldern som väntade på skjuts. Flickorna stelnade till och alla samlades kring mig som att jag var en idol. Det kändes farligt men samtidigt roligt eftersom jag är en kille.

Men jag är ju äldre kille så därför förstår jag inte! Jag tänkte att jag kunde fråga dig eftersom du skrev så tydligt om din sexualitet: "Jag är bisexuell"

För i slutändan så tycker jag som är äldre kille att det är lite kusligt hos er tjejer nu. För ni blir många och i slutändan så tycks ni ha uppfattningar om sexualiteten vilket jag bara trodde att man hade som vuxen.

Jag vill inte låta vuxen eftersom sådant låter löjligt men jag är ju långt över 13 år så därför fick jag fråga någon tjej om detta. Jag tänkte att du kanske var rätt tjej att fråga.

Du kan svara på min blogg om du vill:

http://bloggfortjejer.bloggplatsen.se

(Till mig kan man dessutom skriva som man tänker för jag är inte som andra vuxna på det sättet)

Från
Patrik

Swegge Larsson

25 oktober 2013 17:41

haha, svarar på din fråga på din blogg, tack för dina tankar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Swegge Larsson - 15 januari 2014 23:14

hej hej längesen! Jag är superledsen! det har gått hur lång tid som helst utan att jag skrivit det minsta. Jag ursäktar mig själv lite med att jag har haft mycket annat uppe. bara strax efter senaste inlägget blev jag sjukskriven frånn skolan resten ...

Av Swegge Larsson - 8 november 2013 07:04

hej alla! Jag har helt glömt bort att blogga under senaste veckan. Hittade en animes som jag kollar på nu. Sen har vi börjat på ny kurs så det har varit lite tid. men här är dom den titeln som jag följt under veckan!   Free! Free iwatobi swim c...

Av Swegge Larsson - 3 november 2013 00:26

omg omg omg omg omg omggggggg   Jag.Har.Varit.Och.Sett.VIXX.Live.På.Konsert.I.Oscarsteater
n.I.Stockholm.Idag.Och.Det.Var.Helt.Otroligt.AAAAAAAH.!!!!!!
!!   Nu är jag helt slut, gissa hur min dag sett ut?? jo först...Tog jag flygplan från Ume...

Av Swegge Larsson - 30 oktober 2013 16:48

hej hå!   Igår...Gick upp kl 6 för att åka tillsammans med mamma till T-centralen i stan. Eftersom jag ska flyga själv för första gången på lördag så va hon så himla nervös och var tvungen att ta med mig dit så jag vet vart jag ska gå efter att j...

Av Swegge Larsson - 25 oktober 2013 17:47

Gumi Gumi Gumi Gumi!!   Aahhh! Jag har just hittat en artist som kallar sig själv för Gumi Megpoid, hon är från Japan och jag fick höra några av hennes låtar och nu är jag fängslad!   Jag måste bara få dela för hon är så bra!   Mha...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

hur hittade du hit?
 sökte på bloggen
 fanns på hajpen
 slumpade
 senast inloggade
 hittade bland kategorier
 länkad från en annan blogg
 från instagram
 annat?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards